Ni mniej ni więcej

Urszula Kozioł (ur. 1931 w Rakówce) - poetka, autorka powieści, słuchowisk, felietonów i utworów teatralnych dla dzieci. Prowadzi dział literacki w miesięczniku "Odra". Jest laureatką wielu nagród literackich. Otrzymała doktorat honoris causa Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest honorowym obywatelem Wrocławia i Biłgoraja. Jej wiersze zostały przetłumaczone na prawie wszystkie europejskie języki.







Poezja


Ni mniej ni więcej

to co było
trwa nadal
ale jest jakieś inne

inne jest to
albo my
staliśmy się jakoś inni
ja i to
nie pasujemy do siebie
ja i to
rozmijamy się ze sobą
ja i to
jest i nie jest
a jeśli trwa
to trwa jakby inaczej
jakby gdzie indziej
jakby nie tu i nie teraz

moje ja
jest już jakby beze mnie
trzeba mi przejść z nim na „ty”
i mówić o sobie „ona”

ja ty i ona
to wciąż jedno i to samo
ja
ni mniej ni więcej




Zwiewność

Biały obłoczek
mgliste przypuszczenie
ledwo się zjawia
już go wiatr rozwiewa

nikt się nie dowie
o czym myślałam przed chwilą


Poznać ten język

Poznać ten język
w którym wielkie słońce
gawędzi z maleńką chmurką

na migi?




źródła: 
Urszula Kozioł "Ucieczki", Wydawnictwo Literackie, 2016
zdjęcie: http://ksiazkozaur.blogspot.com/2012/02/piatkowe-spotkania-z-poezja-urszula.html

Komentarze